sunnuntai 13. syyskuuta 2015

Mitä äiti tekee päiväuni aikaan?

Mä olen nukkunut kaksi kertaa tytön päiväuni aikoina. Ensimmäisen kerran kun tyttö oli noin viikon ja toisen kerran kun olin itse kipeenä tytön ollessa yli 1v. 

Ihan alkuun tyttö nukkui vain sylissä, joten uniajat meni nukkumatelineenä :) Sitten kun vauva alkoi nukkumaan vaunuissa, hän nukkui vain liikkuvissa vaunuissa. Silloin kävelin joka päivä vähintään kolme kertaa puolesta tunnista tuntiin. Äiti oli sillon aika väsynyt. Jossain vaiheessa tyttö alkoi nukkumaan myös paikoillaan olevissa vaunuissa, silloin mamma pääsi siivoomaan ja huilaamaan.

Nykyisin ja aika pitkän aikaan tyttö on nukkunut yhdet päikkärit, meidän neiti alkoi muuten nukkumaan tosi aikaisin vain yhdet päikkärit, äiti touhuaa aika vaihtelevasti kaikenlaista.

★ Yleensä tytön nukahtamisen jälkeen järjestelen vaatteita ja tavaroita paikoilleen, laitan tiskejä, taittelen pyykkejä tai teen ruokaa.



★Lähes aina istun myös ainakin muutaman minuutin ja lueskelen jotain tai olen
koneella. Mulla vaan usein on se periaate että ensin touhotan ja sitten huilin jos 
ehdin. 
★Joskus päiväuniaika menee pihahommissa tai marjapuskissa, jos mummi vahtii tytön unta. 


★Joskus järjestelen kirpparitavaroita tai teen ilmoituksia toriin.
 ★Toisinaan maksan laskuja, kerran pari olen ommellut, joskus siivoan kaappeja, teippaan kirjoja, käyn läpi pieniä vaatteita.

Äiti teki pikapupun


 ★Joskus pyyhin kaappien ovia, toisinaan kirjoitain, välillä leivon, joskus otan jalkakylvyn, joskus pesen hampaat toistamiseen rauhassa ja ajan kanssa.

 ★Usein syön tai napostelen. 
★Pari kertaa olen jopa lukenut koko päiväuniajan ja levännyt ihan koko uniajan. 
★Joskus jumppaan tai venyttelen



★Muutaman kerran olen käynyt kirpparilla ja pari kertaa lääkärissä. Mamma polkee tuhatta ja sataa jotta ehtisi käydä päikkäreillä asioilla :D

★Yleensä ja lähes aina järjestelen,  siivoan ja teen ruokaa.

2 kommenttia:

  1. Kyllä sinä jaksat! Itse nukun lähes poikkeuksessa A-murun päikkäriaikana. :D Joskus on päiviä että lasken minuutteja koska MINÄ pääsen nukkumaan! ;)

    VastaaPoista
  2. Mä en ehkä aina osaa levätä ja oikeestaan en edes osaa levätä päivällä. Selina, sulla onkin oikeus levätä <3

    VastaaPoista